آموزش 3D Max (مقدماتی و پیشرفته)
نرم افزار 3D Max که در دوره آموزش 3D Max (مقدماتی و پیشرفته) تدریس می شود یکی از قدیمی ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری است که دارای امکانات بسیار گسترده و کارایی نسبتا آسانی است که بطور گسترده ای در معماری ساختمان ، طراحی صنعتی، ساخت فیلم و انیمیشن ، بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده میشود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی است. 3D Max همچنین دارای سیستم آنالیز نور بسیار قدرتمندی است که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی برای کاربر ایجاد میکند.
هدف از برگزاری دوره آموزش 3D Max (مقدماتی و پیشرفته) چیست؟
هدف اصلی این نرم افزار ساخت انیمیشن است، انیمیشن گذشته ازجنبه هنری و سرگرم کنندگی اش میتواند درخدمت بسیاری از صنایع و امور خدماتی قرار گیردکه در آنها نیاز به شبیه سازی وجود دارد.
داوطلبان شرکت در دوره آموزش 3D Max باید چه شرایطی داشته باشند؟
- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم به بالا
- گذراندن دوره مبانی کامپیوتر و ویندوز مقدماتی
- آشنایی با مفاهیم معماری و دکوراسیون
شرکت کننده گان در این دوره در پایان دوره به چه توانایی هایی دست می یابند؟
- طراحی، نورپردازی، مدل سازي و جانمایی دکوراسیون داخلی توسط فراگیران
- طراحی احجام و اشیاء سه بعدی و نماهای شهری
- نورپردازی و تنظیم کنتراست و رنگ با هدف مدلسازی یک پروژه و ایجاد انیمیشن
- نحوه استفاده از مصالح و مواد برای ارائه طرح های متنوع در واحدهاي مسکونی و مبلمان شهری
سر فصل های دوره آموزش 3D Max مقدماتی عبارتند از:
- آشنایی با محیط 3D Max
- آشنایی با View port
- کار با پنل های فرمان
- آشنایی با ابزارهای کنترلی
- مدیریت فایل ها
- عملیات hold و fetch
- Import و export کردن به یک سکانس
- نحوه انتخاب viewport
- آشنایی با ابزارهاي تغییر viewport
- Zoom ،Rotate و Maximize کردن یک viewport
- تغییر فیلد یک View
- Hide و Freez کردن اجسام
- استفاده از grid و تغییر واحدهای اندازه گیری
- استفاده از Snap
- مفاهیم اولیه رسم اجسام Standard primitive
- نحوه رسم کره، مکعب، استوانه،chamfer box
- رسم اجسام با استفاده از صفحه کلید
- نحوه رسم اشکال دوبعدي، رسم خط، کمان، دایره
- نحوه استفاده از متن
- آشنایی با ساخت mesh و spline
- تغییر رنگ و نام اجسام
- آشنایی با رندر کردن
- انواع روش های انتخاب
- نحوه انتخاب چند شی با هم
- نحوه انتخاب به صورت گروهی
- نحوه انتخاب معکوس
- نحوه انتخاب با نام
- روش گروه بندی و قفل کردن گروه
- آشنایی با مفهوم transform و coordinate کردن سیستم
- آشنایی با سیستم های مختصات کردن سیستم
- آشنایی با سیستم های مختصات 3D Max
- نحوه کار با دکمه های Axis constraints
- روش تغییر محل نقطه قطب
- تغییر مرکز دوران و روش تغییر مقیاس
- cloning ،Aligning و mirroring اجسام
- ساخت آرایه و کار با آنها
- نحوه کار با لایه ها
- آشنایی با مفهوم و کاربرد انیمیشن و پارامترهای انیمیشن
- تغییر محیط کار 3D Max 3 به مد animate
- آشنایی با پنجره time configuration
- تغییر مقیاس زمان
- تنظیم سرعت اجرای فریم ها
- نحوه transform کردن انیمیشن
- اجرای معکوس انیمیشن و آشنایی با cycle کردن
- انتخاب مسیر حرکت
- کار با ابزار link و آشنایی با نحوه استفاده از linking سلسله مراتبی
- کار با شی dummy
- کاربرد مواد و نقوش
- آشنایی با پنجره material editor
- آشنایی با کتابخانه پیش فرش 3D Max
- نسبت دادن مواد به اجسام
- تعیین درخشندگی مواد
- کار با map
- انواع فرمت های گرافیکی برای ساخت نقوش
- روش ساخت انعکاس ها و سطوح آینه ای
- نمایش تصویر در وجوه هندسی
- ایجاد جلوه کارتونی
سر فصل های دوره آموزش 3D Max پیشرفته عبارتند از:
- نحوه نصب نرم افزار
- تنظیمات اولیه نرم افزار
- آشنایی با authorizing نرم افزار
- مروری بر 3D Max مقدماتی
- آشنایی با مفهوم و کاربرد modify
- آشنایی با امکانات برگه modify
- بکارگیری geo metric modifiers
- نحوه استفاده از modifiers stack و ویرایش آن
- نحوه displace کردن surface ها
- نحوه استفاده از deformation به صورت free form
- کار با دستورات xform
- نحوه altering یک surface complexity
- آشنایی با نحوه کنترل رندر کردن face
- شیوه هاd ویرایش spline
- روش های کلی ویرایش اجسام
- نحوه انتخاب قسمتی از حجم یک جسم و transform آن
- آشنایی با اصلاح sub object
- نحوه transform یک sub object
- نحوه ویرایش یک mesh
- کار با editable mesh و نحوه همسوسازی اشیای فرعی
- حذف و ایجاد اجزای جدید در editable mesh
- تکنیک های جدید ویرایش spline
- گرد کردن و پخ زدن گوشه های یک spline
- انجام عملیات بولی روی spline
- ایجاد اجسام مرکب با استفاده از عملیات بولی
- آشنایی با عملوندهاي بولی در متحرك ساز
- ساخت یک connect براي اشیا
- ساخت scatter برای اشیا
- نحوه استفاده از shape merge
- ساخت trrain
- ساخت اشیای conform
- ساخت یک جسم loft و تنظیم آن
- ویرایش یک loft
- نحوه ساخت انیمیشن براي شی loft
- مقدمه ای بر استفاده از دوربین
- آظنایی با دوربین های آزاد و هدف دار
- معرفی نحوه تنظیم دوربین ها
- اصول استقرار دوربین ها
- آشنایی با ابزار کنترل دوربین
- متحرک کردن دوربین
- مقدمه ای بر استفاده از نور
- نحوه ساخت نور
- آشنایی با نورهای جهتدار و نورافکن
- شبیه سازي نور خورشید
- تنظیم مشخصات نورها
- کار با نورهاي یک viewport
- آشنایی با انواع سایه
- ساخت shadow
- نحوه ایجاد تصاویر زمینه
- آشنایی با جلوه ویژه مه، ایجاد چند لایه مه، نحوه ایجاد مه حجمی
- نحوه ایجاد جلوه آتش
- رندر کردن با background
- اعمال تنظیمات روي تصویر رندر شده
- روش های رندر کردن صحنه
- نحوه افزودن effect از نوع background و atmosphere
- رندر کردن effect
- مشاهده فایل ذخیره شده
- ذخیره کار روی CD
فرم پیش ثبت نام دوره آموزش 3D Max
دیدگاهتان را بنویسید